Ismét hív a kötelesség

2010.11.17. 06:30

Call of Duty: Black Ops játékteszt

Műfaj: FPS
Platform: X360, PS3, PC, Wii (NDS-re érkezik)
Fejlesztő: Treyarch
Kiadó: Activision
Megjelenés: 2010 november 09

Hallottunk már arról az időszakról, amit a történelem csak hidegháborúként emleget? A második nagy világégést követően az USA és a Szovjet Oroszország a nácik felett aratott győzelme után egymás ellen fordultak, mert mindkét nagyhatalom érezte, hogy a rivális komoly veszélyt jelent. Elkezdődött a komolyabbnál komolyabb fegyverek, atomrakéták felhalmozása, ekkor zajlott a hírhedt kubai rakétaválság is, amely majdnem atomháborúba taszította az USA-t és a kommunistákat, valamint ekkor indult meg az nagyléptékű technikai fejlődés is, ami máig tart, hiszen fellőtték az első szovjet, majd az első amerikai űrrakétát. Meg kell vallani, szorult az a bizonyos hurok, de mégis békével végződtek a konfliktusok, sőt ha fellapozzuk a történelemkönyveket, akkor meglátjuk, hogy ebből az időszakból nincsenek feljegyzések komolyabb, nyílt csatákról. Pedig voltak, csak nem kerültek nyilvánosságra. Szokták mondani, a győztesek írják a történelmet, és itt a győztesek jobbnak láttak egyet s mást elhallgatni. Eltitkolt missziók márpedig ekkor is voltak, sőt talán ekkor zajlottak a legintenzívebben. Titkos küldetések, avagy ahogy az angol mondaná: Black Ops.

Az évszám 1968, a név Alex Mason. A korábbi különleges kommandós egy székhez kötözve ébred egy kiadós elektrosokk után. Hogy, hogy és miért került ide, azt nem tudni, valamint azt sem, hogy mit jelentenek azok a számok, amelyek nem hagyják nyugodni. A válaszra márpedig sürgősen szükség van, hiszen hősünk vallatója kíméletlen, és vélhetően sokkolásra alkalmas elektromosság is van még bőven, így hát Mason kénytelen Micimackó módszerét használni: Gondolj, gondolj, gondolj… Elkezdődik a visszaemlékezés, amely ’61-ben kezdődik, Kubában. A Castro meggyilkolására tett kísérlet kudarcba fullad, így Masont elkapják és egy Vorkuta nevű táborba hurcolják a szovjetek. Itt találkozunk Viktor Reznovval, aki a Call of Duty: World at War-ból lehet ismerős. A volt orosz mesterlövésszel karöltve lázadást szítunk, majd megszökünk vissza Amerikába, hogy utána csatlakozzunk a CIA egyik alcsoportjához, ami a Mason féle hazaszerető és túl sokat tudó embereknek ad munkát. Innentől pedig a sztori villámléptékkel göngyölödik, megfordulunk a Vietnámi dzsungelekben, Hong Kong bádogtetőin menekülünk majd, titkos orosz rakétaközpontokban harcolunk és természetesen megjárjuk Szibéria legzordabb tundráit is.

A mára már átlagos hosszúságúnak mondható 5-7 órás történet tehát lineáris, 1961 és ’68 közt játszódik (természetesen egy alkalommal visszaugrunk az időben, de nem lőném le a poént). A régi CoD-okban néhol kifogásolható volt a történetmesélés kuszasága, erre a Treyarch ráerősített, nagyszerű, logikus, kerek történetet kapunk, ami talán minden eddiginél hátborzongatóbb. Fő karakterünk, mint már kiderült Alex Mason, de néhol belebújhatunk más karakterek bőrébe is. A hangulatról annyit, hogy valahol az ötös és hatos sorszámmal ellátott CoD között tudnám elhelyezni. Scriptáradat, véget nem érő golyózápor, filmszerű élmény, ez az MW2. Más közelítésből viszont a repülő végtagok, a véres, kíméletlen jelenetek, a háború valódi sötétsége, ez mind, mind a World at War jellemzői. A Hong Kong-i éjszakában a vért elmossa az eső. A tömbházban kiütjük az üvegablakot, egy nagyobb szilánkot kiemelünk az ablakkeretből, azt a jól megkötözött túsz szájába tesszük és mindezek után hatalmas csapásokkal sújtjuk arcát. Rettenetes! Rettenetesen jó! Mivel most, november közepén dobták piacra, evidens lenne beszerezni több háztartásba karácsonyi ajándékként a gyerkőcöknek. Ne! A Black Ops nem illik a fa alá, a Jézuska ilyet sosem hozna a lurkóknak. Ez sokkal durvább annál, hogy karácsonyi ajándék legyen belőle és ezt most jó értelemben kell érteni.

A játékmenet nem változott, már nem is várjuk el tőle, minek azon változtatni, ami egyszer már bejött? Csőpályák, minden sarkon scriptek, folyamatosan érkező ellenfelek. Ezt néha megszakítja egy-egy motoros, autós, hajós, vagy helikopteres jelenet, aztán mindez kezdődik elölről. Anno az MW2 tesztben is megemlítettem, de most sem mehetek el mellette, hogy a játék tényleg olyannyira előre megírt, hogy esélyünk sincsen kicsit másképp csinálni, mint ahogy a fejlesztők kitalálták. Mintha a játékos egy fehér kisegér lenne a labirintusban, aminek a közepére egy jókora sajtot helyeztek. A CoD7 egyjátékos kampánya egy film, amit mi játszunk, de a végkicsengés ugyan az. Legalább több befejezése lehetne. Tény, hogy így is nagyszerűen vizsgázott a Black Ops, de lehet, hogy igaza van a Sledgehammer stúdiónak és kaland elemekkel kéne felfrissíteni a szériát. Ez pár éven belül kiderül, addig is ne legyen hiányérzetünk, dolgoznak már ilyesmin, addig is érjük be azzal, ami van.

Ami szintén megmaradt, bár ezen nincs is mit változtatni, hiszen így is nagyszerű, az, az irányítás. Konzolokon a jól bevált FPS séma szerint mozoghatunk, hogy is lenne ez másképp, PC-n is maradt a régi Call of Duty gombkiosztás. Természetesen minden platformon változtatható ez, de minek piszkálnánk bele abba, ami már amúgy is jó? (Úgy érzem, hogy a Trayarch stúdiójában is újra meg újra előkerült ez a mondat.) Az egyetlen, amivel bővült az a tárház, az a vetődés. Megmondom őszintén, elég feleslegesnek tartottam ezt, egy bugyuta animációval előrébb suhanhatunk hasalásba. Feleslegesnek tartottam, de igazából nem rossz ez, és egyáltalán nem zavaró. A mechanika a következő: Sprintelés közben nyomva tartjuk a hasalás gombot. Emberünk ekkor gördülve egyet hasra veti magát, ezzel meglepő gyorsasággal elmozogva. Nagyszerű meneküléshez vagy fedezékbe bújáshoz. Konzolon a Medal of Honorban olyan ügyesen megoldották a kihajolást. A Black Opsban PC-n itt is megmaradt a Q meg az E, de konzolon ez még mindig nincs megcsinálva. Kár.

A fegyverek többnyire korabeliek maradtak, így belekóstolhatunk, hogy miket használtak a második világháború és a legmodernebb fegyverek kora közt. Mint már említettem, egyszer időutazunk a múltba, ott természetesen az akkori korhoz hű stukkereket vehetjük kézbe, de a játék zömében marad a Kalasnyikovok és az M16-osok szintjén. Természetesen itt is vannak túlzások, mint a minigun, vagy a négyszeres rakétavető, csakúgy, mint az távirányítású rakétát is furcsállom, de egyébként a fegyverek jók, találkozunk Steyr AUG-gal, MP5-tel, az olasz SPAS-12-es sörétessel, a klasszikus Colt 1911 félautomata pisztollyal. Néhány különlegességet is kapunk, ilyen például a ballisztikus kés, vagy a számszeríj, amelybe akár robbanó nyilakat is tölthetünk.

Úgy gondolom, hogy grafikailag sem újított sokat a Black Ops, bár ezzel sokan nem értenek egyet. Az elején a fegyverek kinézete eléggé borzasztónak tűnt és egy-két tereptárgy is mintha a múltból érkezett volna, aztán az összképet végiggondolva rájöttem, hogy még is csiszolgattak valamit a Treyarchos srácok. Ami kiemelhető, az a nagy tájak részletessége, ez a helikopteres küldetésnél megfigyelhető, valamint az, hogy az arcok megjelenítése sokat javult. Valószínűleg új motion capture technológiát is alkalmaztak, mert a szájmozgás nagyszerűre sikerült. Meg merek kockáztatni egy olyan állítást is, hogy ezt a StarCraft 2-ből emelték át, hiszen korébban csak ott láttam ehhez hasonló mimikát. Ez kézenfekvő lenne, révén az Activision lepaktált a Blizzarddal, így stúdiójuk is közös, miért ne dobhatnák össze, amijük van? Ez a játék is az úgynevezett IW enginet használja, csakúgy, mint az összes korábbi CoD, így garantált konzolokon a fix 60FPS…elvileg. Valójában sokszor zuhan a framerate, főleg a nagyobb épületrobbanásoknál, valamint a járműves jeleneteknél. Nincs ez másképp számítógépen sem, számtalan panasz érkezett már azzal kapcsolatban, hogy a legbivalyabb gépeken is beszaggat, belassul a játék. Ezt hamar orvosolni is fogják, de hát kérem… egy ilyen mellett elszaladni egy ekkora projectnél? Az enginnel kapcsolatos további észrevételek, hogy sokszor későn töltődnek be a textúrák, pont úgy, ahogy az Unreal Engine 3-nál szoktak. Ez régen nem volt így, mint változtattak?

Hangok, zenék. Vegyesek az érzelmek. A zenék nagyszerűek. Elszakadtunk a külön ide írt soundtrackoktól és bekerült néhány hatvanas évekbeli rock zene is. Kaján mosoly ül ki az ember szája sarkára, amikor a gránátok, rakéták robbanásától hangos környezetben a puskák zaja mögött felcsendül a rádióból a Rolling Stones Sympathy for the Devil-je, vagy a Creedence Clearwater Revival Fortunate Son-ja. Félelmetesen okos húzás volt. Szinkronok terén sincs hiány sztárokból, főhősünket például az Avatar főhőse, Sam Worthington szinkronizálja, Viktor Reznov hangja a szintén híres Gary Oldman, de például szinkronszerepet vállalt az amerikai rapper, Ice Cube is. Ezzel szemben a fegyverhangok itt mintha kissé gyengébben szerepeltek volna. A probléma csak az, hogy nem érződik át a fegyverek igazi ereje. Ellenpéldaként az új Medal of Honort tudom felhozni, amin sok mindent lehet szidni, de a puskák hangjait biztosan nem. Ott, ha ellőttünk egy .50-es kaliberű acélmagvast, akkor azon hallatszódott, hogy bakker… ez aztán biztosan nagyon üt! Ezzel szemben itt egy repeszgránát hangja is inkább egy szilveszteri petárdára hasonlít.

Kiveséztünk már sok mindent, lépünk tovább az alternatív játékmódokra. Lehetett hallani pletykákat, hogy csak úgy, mint a World at War-ban, itt is közösen, akár három másik pajtival végig mehetünk majd a singleplayeren. Hát nem, ez sajnos kimaradt, pedig örültünk volna neki. Helyette, viszont itt van a szintén a CoD5-ből ismert zombi mód. Nem sokat változott a két év alatt, de nem is bánjuk, mert így nagyszerű, rémálmokat ígérő szórakozás. Adott egy kis pályarész, a falon néhány megvásárolható fegyver, barikádok, amelyeken özönlenek be az élő halottak, körönként egyre többen, egyre erősebbek. A barikád visszaépítéséért és az ölésekért pénzt kapunk, amivel elérhetővé tehetjük az egyre erősebb mordályokat, valamint újabb ajtókat nyithatunk a pályaszakaszon. A CoD5 DLC-kből ismert perk gép, zombi kutyák és egyebek megmaradtak, kapunk aktiválható sentry gunt is, teleportot, valamint ha szerencsénk van, akkor itt is találkozhatunk egy-két szuperfegyverrel. Három zombis pálya áll rendelkezésünkre, az első egy különös náci főhadiszállás, innentől pedig jönnek a spoilerek:  a második a pentagon épülete. Itt négy neves politikai személy bőrébe bújva ölhetjük a zombikat. Ezt a pályát akkor kapjuk meg, ha végigvittük az egyjátékos módot. A harmadik pedig egy nagyon érdekes mód, a személyes kedvencem, az úgynevezett Dead Ops Arcade. Ez egy fölülnézetes mód, ahol szintén zombik jönnek, de itt minél több kincset kell összegyűjtenünk. Remek mód, amely játéktermi hangulatot idéz, a személyes kedvencem. Ez valójában egy easter egg, így inkább rátok bízom azt, hogy hogyan lehet felnyitni, nekem is Spark hívta fel rá a figyelmemet. Nem szokásom ilyet írni, de tényleg viccesebb, ha így találtok rá, szóval a Google a barátotok.

A zombi módon kívül más kooperatív mód nincsen sajnos, pedig elbírtunk volna egy MW2 féle Spec Opsot. Illetve mégis van egy játékmód, ez pedig a Combat Training. Ez a multiplayerre felkészítő játékmód, egyedül vagy haverokkal játszhatunk a gép által irányított botok ellen a multiplayeres pályákon. Király, végre az is tud „multizni”, akinek nincs internete! A nagy frászt! Csak akkor játszhatunk Combat Traininget, ha fent vagyunk közben Xbox Live-on, PS Networkön, vagy az interneten. Kérdem én, akkor ez mégis miért jó? Hatalmas ötlet, hatalmas baklövés.

Dobpergés… jön a multiplayer. Lássuk, mi az, ami megint a tévé/monitor elé fog minket láncolni egy évig. A többjátékos módról előzetesen annyit, hogy mint az eddigi összes Call of Duty-nál, itt is remek. Ez az, amit, valamilyen érthetetlen módon, nem tudnak elrontani. A maximum szint ezúttal csökkent, míg az MW2-ben 70 szinten át tudtunk fejlődni, ez a Black Ops esetében 50-re redukálódott. Természetesen ismét megkapjuk a jó öreg perkeket, ezek sokat nem változtak az előző rész óta. Karakterünket ezúttal külsőleg is átszabhatjuk, arcfestéssel gazdagíthatjuk emberünket, kis emblémákat tehetünk fegyvereinkre, akár a red dot piros pöttyét is átalakíthatjuk, sőt, a karakterünk teljes kinézete is változik. Eddig ez attól függött, hogy milyen elsődleges fegyvert cipeltünk, most ezt a Perk1 slotba beállított képességünk fogja meghatározni. A játékmódok zömében megmaradtak a régiek, Team Deathmatch, Free-for-All, Search and Destroy, Capture the Flag, és a többiek. Néhány új mód is helyet talált a programban, ezek Wager Match névre hallgatnak.  Az egyik legjobb, amellyen a PC-sek már az MW2-ben találkozhattak, a One in the Chamber. Egy pisztoly, egy töltény, ami ha talál, garantált halált eredmélyez. Ha megölsz egy ellenfelet kapsz még egy golyót, ha célt tévesztesz, akkor már csak a késed maradt.  A Sticks and Stones-ban csak egy nyílpuska, egy ballisztikus kés és egy tomahawk van nálunk, így fontos a pontosság, a higgadtság és a gyorsaság. A Gun Game és a Sharpshooter pedig hasonló játékmódok, az elsőben mindenki egy késsel indul, ölésenként kap egy-egy erősebb fegyvert, majd az nyer, aki a végén összegyűjtötte mind a 20-at. Az utóbbiban mindenki ugyan azzal a fegyverrel megy, majd ez változik 45 másodpercenként.

Egy hatalmas újítás, hogy itt nem csak úgy megkapjuk a dolgokat szintlépéskor, itt mi választjuk ki, hogy mi kell és mi nem, ebben pedig a CoD Pontok (CP) lesznek a segítségünkre. Ez a Black Ops valutája, amit akkor kapunk, ha egy meccsben jól teljesítünk. Ezt a pénzt aztán a Wager Matchekbek fel is tehetjük tétként, hogy ha jól játszunk, akkor még több zseton üsse a markunkat. Ilyen CP-vel oldhatjuk fel tehát a fegyvereket, a perkeket, az arc- és fegyverfestéseket, a killstreakeket és a fegyverek kiegészítőit is. A killstreakek is átalakultak, itt már nincs (sajnos) 25 killstreak után Tactical Nuke (pedig az érából adódóan talán még ide is illene). Maximálisan 11 killstreaket érhetünk el, ekkor pedig a CoD5-höz hasonló kutyákat hívhatunk a csatatérre, vagy egy helikopterbe szállva pilótaként lőhetjük a magasból a többieket rakétával, gépfegyverrel. Kapunk robbanó távirányítós autót, bombázást, care package-et, és sok új és régi jutalmat. A fegyverek kiegészítői mellett sem mehetek el szótlanul. Ugyebár egy kiegészítőt (a Warlord, korábban Bling perkkel kettőt) szerelhetünk fel a fegyvereinkre, amelyek a legkülönbözőbb módon segítenek majd minket. A hangtompítók, red dotok és távcsövek itt is megmaradtak, de van egy pár olyan is, amelyet sokan utáltak eddig is és most még jobban fognak. Aki játszott már CoD4-et vagy MW2-t az tudja, hogy a csőalatti gránátvetőről beszélek. Ez ismét megmaradt, sőt, egy ehhez hasonló új kiegészítőt is kapunk, ami nem más, mint a cső alatti lángszóró! Szerintem nem vagyok egyedül, amikor azt írom, hogy ezt igazán elhanyagolhatták volna, legalább is a többjátékos módból mindenképp. Egyébként ez a CP rendszer elég gyanúsan előrevetíti maga a sátán, azaz Bobby Kotick egyik rémes tervét, miszerint fizetős CoD multiplayert akar létrehozni. Ez egyelőre szerencsére nem valósult meg, de még mindig nincs hír arról, hogy mi lesz pár éven belül.

A fejlődési rendszer a megszokott maradt, az ölésekért, az ölés speciális kivitelezéseiért, a challengekért, valamint a meccsben való részvételért kapunk tapasztalati pontokat. Ez teljesen a Modern Warfare 2-re hasonlít, még az animáció is és ez néha azt az érzést kelti, hogy a Treyarch még mindig nem bír kibújni az Infinity Ward árnyékából, holott ez nem igaz. A Black Ops fejlesztői sok szempontból túlmutattak az IW-n, igaz, némi téren alul maradtak.

Végső szempontként egy nagyszerű újítást, a Theatre módot említeném. Ez egy beépített program, amibe betölthetjük az éppen lejátszott jeleneteinket, majd felvehetjük, megvághatjuk azokat, majd a kész anyagot egyből tölthetjük is fel az utókornak a videómegosztóra. Legelőször ezt a Halo játékokban láthattuk, habár ott még csak az ottani játékosok körében tudtuk körbeküldeni alkotásunkat. Ezzel a móddal végre lehetősége nyílik a konzolosoknak is minden féle segédhardver nélkül egy épkézláb fragmovie-t feltölteni a netre.

Összességében a Call of Duty: Black Ops-ról el lehet mondani, hogy 2010 egyik legjobb játéka. Nagyszerűen végigvezetett kampánnyal, remek, bár néhol hiányos kooperatív funkciókkal, tökéletesre csiszolt, addiktív multiplayerrel, ami versenybe kelhet az eddigi csúcstartóval, a Halo: Reach-el. Habár a rivális Medal of Honort egyértelműen lenyomta és az eladások már most, az első pár napban az egekben vannak, a Black Ops közel sem tökéletes, hiszen relatíve kevés újítást tartalmaz, így a teljesen különállóságától függetlenül okkal nevezhetjük a Modern Warfare 2 folytatásának, és ha a két játékot összehasonlítjuk, akkor ha csak egy árnyalattal is, de a Black Ops alul marad.

9.2/10

Ami jó:
Ami nem:
Folyamatos akció Grafikai és optimalizációs zűrök
Kifogástalan multiplayer Kevés újítás
ZOOMBIIIK!!! Köttöttség, csőpályák.

 

Szlavi

A bejegyzés trackback címe:

https://power-on.blog.hu/api/trackback/id/tr152447637

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ŁuckeY · http://wazzup.blog.hu/ 2010.11.17. 08:52:52

Nagyon jó teszt, és teljesen egyet értek veled. 10/10 a teszt. Grat :DD

| Shorty | · http://coming.blog.hu/ 2010.11.17. 14:22:23

Jó teszt. Bár még nem jáátszottam a játékkal ezért nem olvastam el a legtöbb részt a tesztből mivel nem akarom hogy tudjam mi lesz megminden szóval érted. Amúgy amennyit elolvastam belőle az jó volt. 10/10

Millenotti · http://minecraftskill.blog.hu/ 2010.11.17. 14:49:08

Hát én mindenképp megemlítettem volna azzal a PRO-KONTRA részt, hogy a találatokat rohadt bénán kezeli. Volt szerencsém játszani a multival 1-2 órát, és sokszor mellélőttem a tagnak, mégis meghalt. Ez persze jó, de ha én halok meg így, az rohadt frusztráló.

És a "nagyszerű újítás"-ként emlegetett Theatre-t lehúznám a sárga földig, ugyanis az F1 2002 már rendelkezett ilyennel, felvette a versenyeket/teszteket magától, és később visszanézhetted. De a CoD2-t is említhetném, amiben meg egy egyszerű konzol paranccsal elindíthatjuk a felvételt, és később azt is visszanézhetjük/felvehetjük. Én nem dicsőíteném ezt a funkciót... :)

Amúgy jó ki teszt... :)

Mo$qUiTo · http://anomaly.blog.hu/ 2010.11.17. 15:50:12

Jó játék, bár számomra nem világos, hogy mivel jobb, mint az MW2... A single-je valóban jó kis móka, a nyomasztó légkör, és az egzotikus helyszínek bejöttek, de sajnos mintha már ezt is láttam vna az MW2-ben. Szóval egy szó mint száz, a single nekem semmi újat nem tudott felmutatni, egy MW2, és egy WaW egyben. Sem hosszban, sem játékélményben, sem grafikát tekintve nincs benne túl sok újdonság.
"minek azon változtatni, ami egyszer már bejött?" <- Szóval ezzel a mondattal csak annyi a gond, hogy én már ezt nem egyszer láttam, hanem kb. úgy 2007 óta. :)

A multiban néhány dolog szintén el lett rontva. Pl. a hitbox elcsúszása, amivel cs*zheted a snajperkedést, v épp a rosszul kiegyensúlyozott fegyverek. Néhány csúzli ha egy tárat kilősz egyhuzamban, akkor is a célponton marad, míg néhány felránt az egekbe. Így sajnos ennél a játéknál is jelen van az, hogy a játékosok 90%-a kb. 4 fegyvert használ, (mint az MW2-ben az UMP, a SCAR, az M4, és az ACR) néhány pedig egyáltalán nincs kihasználva.

Igazából nem egy rossz game, méltó a CoD névre, csak hát, már láttam régebben. :D

Szlavi · http://power-on.blog.hu/ 2010.11.17. 16:03:28

@ŁuckeY: @| Shorty |: Örülök, hogy tetszett.
@Millenotti: Nekem a hitboxxal nem volt különösebb problémám, igaz, én ugyebár a konzolos verziót teszteltem, bár PC-n is játszottam vele, de ott sem vettem észre ilyesmit.
Igen, theatre mód volt már megannyi játékban, de CoD-ban most először. Igen, demo-t lehet venni már cod2-ben is, de ez azért más, konzolon pedig egyáltalán nem volt ilyen.
Nekem sem világos, hogy mivel jobb mint az MW2, sok helyen olvasom, hogy az MW2 felé emelik, de én nem tartom jobbnak. Az pedig, hogy nincs recoil néhány fegyónál ez nekem is idegesítő, bár egy Medal of Honorhoz képest sokkal jobban van itt megcsinálva.

2010.11.17. 16:10:27

Jó teszt lett.
Amúgy nem akarok tolakodni, de ez a teszt már kint volt.
Miért töröltétek le?

Erevis · http://erevis.posterous.com/ 2010.11.17. 16:13:53

@VIDEACITY5: Ennek az a prózai oka, hogy inkább elnapoltuk a tesztet és raktuk ki a partifelhívást, és utóbbit nem a tesztre posztoltuk rá, mert akkor lehet, hogy fel sem tűnik sok embernek a teszt, így viszont mindkettőt olvashatta mindenki.

Je m'appelle Théo · http://www.theosblog.blog.hu 2010.11.18. 20:23:54

éehet én vagyok galád, fujj és rossz...de nem szeretem a CoD szériát. Először is én mindig is a MoH-okat szerettem. Másrészt alapból az atmoszféra nem fog meg. Harmadszor...TPS-ek forevör.
A cikk alapjaiban és részleteiben véve is tökéletes. Gratulálok :)

Millenotti · http://minecraftskill.blog.hu/ 2010.11.18. 20:42:27

@Je m'appelle Théo: Még régebben, amikor méltó vetélytársa volt a MoH a CoD-nak (ugye a MoH:AA vs. CoD2 időszakban) én is inkább MoH:AA-s voltam. A single simán üti a Cod-ot, a hangulata sokkal jobb, sokkal "barátságosabb" (az idézőjelet ne tévesszétek szem elől :D). De a single nem fut sokáig, a MoH:AA multi elég gyenge, a Cod2-é pedig tökéletes, majd ugye a MoH leáldozott, így kissé átpártoltam a Cod-hoz.

Rowlend · http://rowlend.blog.hu 2010.11.19. 12:02:02

@Millenotti: Hát szerintem a Mohaa-nak inkább az első call of duty volt a vetélytársa, egyébként teljesen igazad van :) Emlékszem, hogy a Mohaa-ban már akkor kilehetett lőni a lámpákat az utcán :D

Millenotti · http://minecraftskill.blog.hu/ 2010.11.19. 16:27:32

@Rowlend: Kronológiailag igen, de amúgy nem. :) A CoD nagy játék volt (GOTY), de az igazi sikert a CoD2 hozta meg, ahogy a MoH-nak az AA. :)

Remericho · http://limited-edition.blog.hu/ 2010.11.21. 22:38:21

Hali, van egy gyerek aki egy az egyben kimásolja a megírt cikkeiteket és sajátjaként adja elő. Pcdome-ról is szokott másolgatni:

gamesmania.blog.hu/
süti beállítások módosítása