Halo történelem

2010.07.10. 19:01

A Halo játékok az új évezred úttörői közé tartoznak. A játékok alapvetően a Microsoft tulajdonát képezik, így az első két epizód csak Xboxra és PC-re, (majd Macintoshra) jelentek meg, később csak az új generációs Microsoft konzolra, Xbox 360-ra készültek folytatások. Fejlesztő a Bungie Studios.


Az első rész a Halo: Combat Evolved (2001), egy Sci-Fi  FPS akciójáték. PC-n és Xboxon egyaránt hatalmas sikert aratott, az adott műfajban egyedülálló volt. Az eddigi legtökéletesebb többjátékos versus és co-operatív módok miatt egész Halo-közösség jött létre a játékosok között. Sokan e miatt az egy játék miatt vettek Xboxot. A játék főhőse Master Chief (Spartan 117), egy szuperharcos. Mesterségesen megerősített izomzatának és MJOLNIR Mark V páncélzatának köszönhetően a létező legszívósabb katona, így bátran száll szembe a Covenant, az idegen szövetség ellen, akikkel az emberiség harcol.


A játék elején a végzetes kimenetelű űrcsata után Chief és a legénység néhány tagja mentőkabinokban hagyják el a hajót. A Halo nevű gyűrűvilágon találják magukat. Eme gigantikus struktúra valóban egy hatalmas karikára emlékeztet, melynek belső oldalán egy mesterséges világ található teljes flórával és faunával. Ekkor hősünk még nem tudja, hogy ez a Halo csak a sok közül, melyek együtt egy szuperfegyvert alkotnak.


A gyűrűket a Forerunnerek, az ősök alkották. Egy nemes, békés, civilizált faj voltak, azonban valamikor az ősidőkben megtámadta őket egy parazita faj, a Flood, amely nevéből adódóan mindent eláraszt, megfertőz, bekebelez. Az ősök elbuktak, de hogy megállítsák a Floodot megépítették a Halokat. Ezek együtt aktiválva az egész univerzumot képesek megtisztítani minden élőlénytől. Mielőtt aktiválták volna őket, minden élőlényből néhányat elraktároztak a bárkájukba (The Ark), majd aktiválták a halált hozó gyűrűrendszert. Ezek után a bárka robotlegénysége minden bolygóra eljuttatta a fajokat, így az embereket is, így újra indulhatott a civilizálódás. A Floodból is elraktároztak mintákat, megfelelően elzárva, hogy senki ne szabadíthassa el őket.


A Covenant, idegen fajok által alkotott szövetség egy közös vallási céllal harcol az emberiség ellen, hogy aktiválják a gyűrűket, mivel ők úgy hiszik, hogy ezzel egyetemes békét hoznak a galaxisba. A feladatunk így egyszerűvé válik, meg kell állítanunk az idegeneket, és a Floodot, ami újra növekszik, hiszen elszabadították a bárkáról. A játék első részében feladatunk, hogy a Haloról kimentsük Keyes kapitányt, a Pillar of Autumn űrhajó parancsnokát, hogy beindíthassuk a hajó önmegsemmisítő rendszerét, így pusztulást hozzunk a gyűrűvilágra. Ebben segítségünkre lesznek tengerészgyalogosok, megannyi vezethető jármű, és Cortana, a mesterséges intelligencia.


Halo 2 (2004) ott folytatódik, ahol az első rész befejeződött. Master Chief hazafelé tart, hogy értesítse az emberiséget a veszélyről. Amint megérkezik, egy űrblokádba ütközik. Megszállják az űrhajót az idegenek, így azt el kell pusztítani. Amint megérkezünk a földre láthatjuk az emberek kétségbeesett küzdelmét, amit otthonuk védelméért folytatnak. A Covenant erők szüntelenül ostromolják világunkat, mivel prófétájuk szerint az ősök bárkája a mi bolygónkon van eltemetve. Az előző résszel ellentétben itt már nem csak Spártai harcosunkat irányíthatjuk, vele párhuzamosan egy külön eseménysorozatban a Covenant Elite, Arbiter bőrébe is belebújhatunk. Ő megértette, hogy a Halo valójában halált hozna mindenkire, így kénytelen a saját fajtája ellen fordulni, így az emberek mellé áll. A többi idegen ezáltal hitetlennek tartja őt. Arbiter különleges képessége, hogy a csatatéren rövid időre láthatatlanná tud válni. Másik újítás a játékban, hogy néhány fegyvert bal kézbe is fel tudunk venni, így akár egyszerre két fegyverrel is tüzelhetünk. A Halo 2 fantasztikusan kifinomult multiplayere alapozta meg a mai játékok többjátékos módjainak a javát, követendő példaként tekintenek rá a fejlesztők. Ez a rész késéssel ugyan, de még megjelent PC-re is, ahol szintén hatalmas sikereket hozott. Meg kell még említeni, hogy a Halo 2 a Havok fizikai motort használta, többek között ez tette forradalmivá.


Halo 3 (2007). Finish the fight. Úgy tűnik kalandunk a végéhez ért. Arbitert befogadták az emberek, sőt követőket is talált, így már egy nagyobb lázadó csoport űrlény lesz az emberek segítségére. A második részben Cortanát elrabolta egy Flood lény, hősünket pedig úgy tűnik, bűntudat nyomaszt emiatt, erős érzelmeket táplál Cortana iránt, még akkor is, ha az csak egy mesterséges intelligencia. Ezúttal négy fővel is nekivághatunk a kampánynak, Chief mellett Arbiter, és még két Elite harcolhat. Oldalunkon harcolnak majd a szövetségesek, a Forerunnerek által hátrahagyott robotok, sőt egyszer még a Flood is! A minden eddiginél látványosabb jeleneteket egy hihetetlen grafikai köntösbe burkolták, amit a Bungie saját Halo Engine-jének köszönhet. Fejlesztették a mesterséges intelligenciát, az ellenfeleink eddig sosem látott értelemmel küzdenek ellenünk. A játékba bekerült az úgynevezett Forge, ahol megalkodhatjuk saját játékmódunkat, a díszletet alakíthatjuk, ezzel akár saját filmet is készíthetünk.


Természetesen a Halo 3 többjátékos módja szintén hozta a színvonalat, ezt mi sem bizonyítja jobban, mint, hogy az első 18 órában már több mint egymillió online játékos küzdött a virtuális csatatereken. Itt a játékmódok kibővültek, már egészen különleges módokat kaptunk a játékhoz, mint például az Oddball-t, a zombis játékmódokat, a Soccer-t, a Halo 3 labdajátékát, ahol a két csapat kalapácsokkal felszerelve próbálja bejuttatni a labdát az ellenfél kapujába. Néhányan komolyan, sportként űzik ezt a játékmódot.


Ezután a sorozat teljes fordulatot vett, az Ensemble Studios segítségével nem kisebb dolgot hajtottak végre, mint, hogy teljesen stílust váltottak. Megalkották az első Halo stratégiai játékot, a Halo Wars-t (2009). Már korábban volt róla szó, hogy a Bungie Halo RTS-t akar, olyan pletykák is keringtek az interneten, hogy a Halo eredetileg ilyen játéknak készült, 2006-ban a Microsoft X06 kiállításán jelentették be és most végül elkészült. Érdekesség, hogy attól függetlenül, hogy stratégiai játék, csak Xbox 360-ra jelent meg.

A játék a Combat Evolved történései előtt játszódik, mint egy húsz évvel, főhősünk ezúttal Forge őrmester, őt és a Spirit of Fire legénységét vezetjük csatába. A történet ott kezdődik, hogy hajónkat a Harvest bolygóra küldik, hogy járjon utána a helyi szövetséges aktivitásnak. Felfedeznek az északi sarkon egy bázist, amit az idegenek elfoglaltak. Még időben megérkeznek, sikeresen megakadályozzák, hogy Arbiter és harcosai elpusztítsák a bázist. Forge és csinos segédje, Ellen Anders professzor találnak egy térképet, ami egy emberi kolóniához vezet, az Arcadia bolygón. A játék folyamán találkozunk majd hatalmas Covenant bázisokkal, amiket el kell foglalnunk, a Flood-dal is összetűzésbe kerülünk. Segítsgünkre lesz megannyi különféle földi és légi jármű, sok gyalogos egység, sőt, Spártai szuperkatonákat is toborozhatunk majd. Ők fognak segíteni, az idegenek elleni csatában, amikor célunk az lesz, hogy elpusztítsuk az egyik Forerunner űrhajót, mielőtt a Covenant felhasználhatná az emberiség ellen.

A játék a „kő-papír-olló” mechanizmuson alapszik. A földi járművek jók a gyalogosok ellen, a gyalogosok hatásosak a repülők ellen, míg a repülők a földi járművek ellen erősek. A kampányban csak az emberek oldalán harcolhatunk (akár ketten együtt is), többjátékos, vagy gyakorló módban azonban irányításunk alá vonhatjuk a Flood, vagy Covenant egységeket is.


A Halo Wars után nem sokkal a Bungie kihozta a Halo 3 teljes értékű kiegészítőjét, a Halo 3: ODST-t. Ez a játék egy teljesen új, hosszú kampánnyal, egy úgynevezett Firefight móddal, és a Halo 3 többjátékos módjával kedveskedik a rajongóknak.
A kampányt, amely a 2. és 3. rész között játszódik, itt is egyedül, vagy akár másik három játékossal játszhatjuk. A földet támadják az űrlények, Master Chief valahol a bolygó túlvégén harcol, így szükség van elit katonákra. Erre valóak az ODST-k (Orbital Drop Shock Troopers), az átlagos katonákból kiképzett kommandós egységek, akik az űrhajóból ledobva közvetlenül vetik magukat a harcba.

 Ezúttal egy újoncot, Rookie-t alakítjuk első bevetésén, de a csapat többi tagját is irányíthatjuk egy-egy küldetés erejéig. Miután ledobnak minket a Kelet-afrikai Új Mombasszába, a légkörben tüzet nyitnak ránk, így a landolás nem sikerül zökkenőmentesen. Rookieval az éjjeli, lebombázott városban a feladatunk az lesz, hogy megtaláljuk a csapatunk többi tagját. Ahányszor a nyomozásban előrébb jutunk (megtaláljuk társunk törött sisakját, puskáját, stb.) egy flashback küldetésben az éppen aktuális csapattaggal vihetünk végig egy küldetést. A játékban a célunk összeszedni a csapattársakat, majd együtt kimenteni az újonnan felfedezett faj egyik tagját, az Engineert, amely egy bionikus szuperszámítógépként szolgál.

A játék nagysikerű újítása a Firefight mód. Itt akár négy játékos harcolhat az érkező ellenség, egyre nehezedő hullámai ellen. Az egyre keményebb ellenfelek mellett a játékot sorra aktiválódó „koponyák” nehezítik, amelyek mindig aktiválnak egy-egy módosító tényezőt. Természetesen az ellenség javára.

Az élőszereplős trailert magyarországon vették fel, ha figyeltek hallhatjátok, hogy magyarul beszélnek benne:)


Halo: Reach.(2010) A fő sorozat előzménye. Ezúttal szintén nem Master Chief lesz az, akivel megmentjük a galaxist. Ezúttal A Reach bolygó egyik spártai osztagának katonájával, Noble-6-el lőhetjük a fejeket. Ezen a planétán kísérleteztek először mesterségesen feljavított katonák kiképzésével, és a Noble team egy, a megannyi spártai osztag közül. Mint tudjuk, a Reach planéta a Covenant invázió során elpusztul, így valószínűleg a csapatunk is ott fog veszni, bár a történetet egyelőre jótékony homály fedi.

 A játék zárt Beta tesztje Május 3-tól 20-ig tartott, ahol a többjátékos módba kóstolhattunk bele egy kicsit. A bétához minden ODST tulajdonos hozzáférhetett. Bemutatkoztak az új képességek, innentől kezdve karakterünk sprintelhet, láthatatlanná válhat, Jet-packet viselhet, vagy rövid időre megmerevedhet és sebezhetetlenné válhat. Emellett fény derült a megannyi új fegyverre és az új közelharci technikákra. Később az E3 Microsoft konferenciáján betekintést nyerhettünk a kampányba, ahol a nagyszerű tűzharc mellett az űrben (!) is harcoltunk. Megjelenés idén ősszel várható Xbox 360 platformra. 


Ha van rá lehetőségetek, szerintem feltétlenül próbáljátok ki a Halo játékok egyikét. Nem fogtok csalódni.

 Szlavi

A bejegyzés trackback címe:

https://power-on.blog.hu/api/trackback/id/tr1002137954

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

[SPARK] 2010.07.10. 22:43:44

Nagyon szépen összefgolaltad ezt a remek Szériát! Nem szeretem a Halo gameket de el kell ismerni a Bungie-nál tudnak valamit a srácok amit mi nem.

Je m'appelle Théo · http://www.theosblog.blog.hu 2010.07.10. 23:05:51

én az első részt vittem végig...nagyon tetszett, kár, hogy a folytatást csak Vistára nyomtak...én még mindig XPt használok

Szlavi · http://power-on.blog.hu/ 2010.07.11. 07:36:05

@Je m'appelle Théo: Igen, sokáig én is ezért nem tudtam vele játszani. Utána csak ezért váltottam Vistára XD

Isty01 · http://cyanideandhappiness.blog.hu/ 2010.07.11. 17:39:46

Nagyon jó cikk lett grat! Nem nagyon ismertem a Halo-t, most is tanultam valamit, kösz:)

Voodoo. · http://voodoo.blog.hu/ 2010.07.11. 18:56:19

@Je m'appelle Théo: YouTube-on van egy csomó videó, ahol tutorialok vannak, hogy hogy indítsuk el a Halo 2-t XP-n.
süti beállítások módosítása