Kinect és Move kipróbálva!

2010.10.04. 00:36

A tegnapom elég érdekes volt. A haverokkal elmentem Animeconra, fogalmam sincs mit kerestem én ott. Oké, két éve én is nagy animefan voltam, azóta kinőttem belőle. Azt hiszem mondanom sem kell, nem bántam meg, hogy kimentem! Olyan dolgot találtam, amire egyáltalán nem számítottam: ki volt rakva a Move és a Kinect! Megláttam ezt a két új kütyüt, nem haboztam, azonnal odamentem és kipróbáltam őket!
A Kinectet azóta várom, mióta bejelentették. A Project Milo teljesen elvarázsolt, már akkor eldöntöttem: nekem ez a Kinect (akkori nevén Project Natal) KELL! Aztán jöttek a szomorúbbnál-szomorúbb hírek. Először is az ára. 40 ezer forintért lehet miénk ez a masina egy játékkal együtt. Mindenki felháborodott, de én úgy voltam vele, hogy még így is keveset kérnek érte, hisz olyan dolgokat tud, amit máshol nem nagyon láthattunk. Utána meg jött az a hír, hogy egy frissítés után ismeri fel a hangunkat, szóval amennyire vártam, annyira nem is érdekelt a hírek után. A Microsoft csinált is egy kissebb bulit, ahová embereket hívtak meg. Újságírók bemutatták a Kinectet, elmondták véleményüket róla és hát...igen, a Kinect nem olyan jó, mint amilyennek igérték. Ezekután nekem is ki kellett próbálnom. A BGS-en kint lesz, s én eddig úgy tudtam, hogy majd ott lehet először kipróbálni (ami ugye november 10, akkor fog a boltokba kerülni), de az még messze van. Megláttam, hogy ki van rakva, a szemeim hatalmasra nyíltak, és mint egy kis három éves gyerek úgy ugráltam oda az Xbox elé. Sajnos azt kell hogy mondjam: ez alatt a 8 perc alatt amennyit játszottam vele még 5 ezer forintot SEM adnék ki a cuccért! Nagyon csalódott vagyok. Lássuk miért:
Odamentem egy nagyon aranyos, kedves kis szőke lányhoz, akinek Kinectes pólója volt, megkérdeztem mit kell tenni azért, hogy kipróbálhassam. Azt mondta álljak sorba. Egy ember sem volt kiváncsi rá, így azonnal sorra kerültem. A lány újraindította a konzolt (egy kicsit láttam az új menüt, sajnos azt nem sikerült felvenni), majd az avatarom úgy mozgott, ahogy én. Illetve majdnem. Olyan jó másfél másodperces késés volt köztem és az avatar között. Az első játékban egy gumicsónakban álltam. Hatalmas vízesésről kezdtem, onnan le kellett ugrani, majd az árral haladva farönköket és egyéb akadályokon kellett átugrani. Sokat bénáztam, mert az avatar nem akkor ugrott amikor én és ez egy kicsit idegesítő volt. Nagynehezen sikerül eljutni a pálya végére. Nem volt jó, nagyon nem tetszett. Ezután valami sínen haladtam, szintén akadályokat kellett kikerülgetni közben meg pontokat szerezni. Ez már nem volt annyira vészes, itt inkább az avatarommal szórakoztam, táncoltam össze-vissza a TV előtt. Nagyából ugyan azt a mozgást kaptam vissza. Az ujjunkat egyáltalán nem érzi, hiába intünk be neki. Sikeresen a célba értekztem, rögtön ezután fényképeket mutatott rólam, ahogy ugrálok a kamera előtt. Jó idétlen képeket csinált. Végül az utolsóban űrben jártam nulla gravitáció volt, így szabadon tudtam repkedni a kis szobában, vagy hol volt az emberem. Előre is meg hátra is kellet járkálnom, hogy minél több pontot gyűjtsek össze. Jópofa volt.
Tehát a legnagyobb gondom a késéssel volt, meg azzal, hogy nem pont ugyan azt csináltam az emberem. Mikor oldalra fordultam akkor ő is, mikor megvakartam a fejem akkor ő is, de mégis, mikor oldalaztam azt alig akarta bevenni. Sebaj, a BGS-en is kipróbáljuk, én pedig nem a megjelenése napján veszem meg a Kinectet, hanem várok még egy jó fél évet.
(A videó minősége nagyon rossz, ezért elnézést is kérek, de legalább van. Sajnálom, hogy az avatarból semmit sem látni, hisz pont az lenne a lényeg.)

 


A Kinect után rögtön szaladtam a Movehoz. Ez már sokkal jobban bejött. Pontosabb is meg elég jó játékokat lehetett kipróbálni. Volt olyan, hogy a gömböcskéd lámpa volt és keresni kellett a tök sötét TV, meg rajzolni lehetett, tehát ez is aranyos volt. A legtöbb ember mégis egy verekedős játéknál volt. Leginkább talán a Soul Caliburra tudnám hasonlítani. Itt a lényeg az volt, hogy kaptál két ilyen gömbös joyt. A sárga volt a pajzs, a kék pedig a kardod. A kis Eye Toy kamera előtt kellett kettőtöknek hadonászni. Három mecset játszottam, abból csak egyet nyertem, mert a mellettem lévő ember annyira beleélte magát, hogy a fél karomat leverte csak úgy véletlen és nem akartam monoklikkal hazajönni, így távolabb áltam tőle. Az ellenfeledet ki lehetett ütni a pályáról, illetve be lehetet nyomni ilyen kombókat, ahol a játék belassult, majd mutatta merre suhints a gömböddel. Egyébként ez a gömb folyamatosan világít, általában változtatta a színét. Meg is nyomkodtam és ilyen gumi volt. Átmentem egy másik géphez. Itt a lényeg az volt, hogy egy ember egy irodai székkel száguldozott lefele az úton, majd a vele szembeeső munkásokat félre kellett rúgni. Vicces volt, csak itt is bénáztam egy ideig. Az úton voltak kocsik, amiket át lehetett ugrani, vagy le kellett hajolni, nehogy elvigye a fejünket a sorompó.
(Itt már egy picivel jobban lehet látni a játékot, de még mindig messze van a tökéletestől. Remélem azért lehet látni belőle valamit)

 

Nem bántam meg, hogy elmetnem erre az Anime Conra, legalább én se unatkoztam. Ha most választanom kéne a két kütyü között, akkor a Move-ot kérném. Sokkal pontosabb, igaz csak két percet játszottam vele de már rohadt lefele a kezem, már alig bírtam tartani.  S azért a Move sokkal olcsóbb mint a Kinect. Többet vártam a Kinecttől.

A bejegyzés trackback címe:

https://power-on.blog.hu/api/trackback/id/tr502342822

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Forradalmasítani fogja a PC-s játékokat a Windows 8? 2010.12.24. 07:05:16

A hírek szerint a játékok támogatása az operációs rendszer egyik kulcsfontosságú eleme lesz a Windows 8-ban

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rowlend · http://rowlend.blog.hu 2010.10.04. 08:52:44

Szeretem az ilyen irományokat olvasni, többet ilyenből! :D Egyébként én már régen elmondtam, hogy mekkora parasztvakítás ez a Kinect, a move se a legjobb tény, de sokkal jobban működik, és nem nézel ki idiótának előtte :)

i.imgur.com/Kgggh.gif Itt egy jó kép ezzel kapcsolatban :)

Borsesz · http://borsesz.blog.hu/ 2010.10.04. 09:50:53

Én már az E3-mas bemutató után mondtam hogy a Kinect egy kalap kaksi :)
A Move nekem is sokkal szimpibb. Főleg azzal a varázslós akármicsodával amit az E3-mon mutogattak...nah az poén...

Millenotti · http://minecraftskill.blog.hu/ 2010.10.04. 13:12:08

Bár ez a Kinect/Move harcban nem ér semmit, de nekem a PS mindig is szimpibb volt. A PS egy kis aranyos, takaros gépezet. Az Xbox meg egy nagy, batár, otromba doboz (szó szerint doboz :D). Bár ezek csak külsőségek, ezért mondtam, hogy nem tartozik kifejezetten ide, ez csak egy vélemény. :) (mondjuk amikor itt-ott haveroknál játszottam velük, akkor is inkább a PS jött be. A kontrollerekre is igaz a fent leírtak: PS kontroller jobban kézreálló, sokkal könnyebb kezelni, míg a box-é egy nagy "dagi" valami.)

Szó mi szó: PlayStation respect!

SzatyorHarcos 2010.10.04. 13:43:45

Ádám elég?XD Dmugy meg szerintem tegyétek ki aaa medal of honor nyílt bétájának letöltési lehetőségé.(csak mondtam)

SzatyorHarcos 2010.10.04. 13:46:33

Hoppá nem Dmugy hanem Amugy :D

Szlavi · http://power-on.blog.hu/ 2010.10.04. 14:49:22

Hát, igen, a Kinectet csak a casual gamerek fogják élvezni, ráadásul ezen a tecnológián van még mit fejleszteni, tekintve ezt a laggot. A Move egyértelműen jobb, bár nekem az sem kéne. Konzervatív dolog, de nekem ez a mozgásérzékelés nem jön át, maradok a gombnyomkodásnál.
@Millenotti: Hát én tarkónrúglak :D <3

2010.10.04. 15:01:13

Igazság szerint ez a Kinect első látásra hasonlít az egykor Playstation 2-re kapható Eye Toy sorozatra.
Ha nagyon akarok ilyet, kipróbálom az Eye Toy-t (azelőtt is idiótának néz ki az ember). :D

Brill01 (törölt) 2010.10.04. 15:35:06

Nem lehet, hogy véletlenül valami selejtes Kinectet vittek ki a con-ra? :D Csak mert elvileg nem kéne ilyen késéseket produkálnia. (/Egy PCGurus Kinect videótesztben láttam, hogy frankón működik./)

Amúgy meg kár vitatkozni, hogy melyik a jobb. ;) Mindkettőnek vannak (és lesznek) előnyei, illetve hátrányai, ugyanúgy, mint az alapgépeknek (X360, PS3). (Engem mondjuk nem igazán érdekel egyik sem, jól megvagyok az alig 2 hónapos PC-m mellett. :D)

Az meg, hogy a PS kontrollere jobb, mint a Box-é... hááát én vitatkoznék ezzel, ugyanis volt alkalmam mindkettőt próbálni, és bár mindkettő kézre állt, a Box kontrollerét sokkal kényelmesebbnek éreztem. :)

Benyo513 2010.10.04. 15:38:03

Kinect és Move is volt animeconon. De hogy-hogy nem láttalak? :D

Benyo513 2010.10.04. 15:56:36

Bocs a dupláért(1. figyelmeztetés? :P), de akkor már le is írom a véleményem róluk. a 4 move játék közül a sportjátékok volt a legjobb a heavy rain után. szerintem jobb az eredeti kontrollerrel játszani a heavy rainben, mint a mostanival. a kinect nekem egyáltalán nem jött be, mert jobbnak gondolom, hogy egy kontroller is van a kezemben, mint hogy a csak úgy hadonásszak a levegőben.

Millenotti · http://minecraftskill.blog.hu/ 2010.10.04. 17:09:16

@Szlavi: Ahogy gondolod... nekem akkor sem szimpi a box! :D
süti beállítások módosítása