Nagy zűr van Sanghajban

2010.08.17. 15:17

Kane & Lynch 2: Dog Days teszt

A dán fejlesztőcsapat a 2000-ben megjelent bérgyilkos szimulátorával lett híres. A Hitman sorozat eddig négy résszel büszkélkedhet, de azért a srácok összeraktak egy igencsak jó háborús játékot, a Freedom Fighters-t. 2007-ben látott napvilágot következő címük, a Kane & Lynch: Dead Men, melynek főszereplője Kane, a gyilkos és a szerető apuka volt. Habár techinkailag alulmaradt a többi társával szemben, de ugyanakkor a hangulata, a filmes történet és jelenetei emelte ki a szürke tömegből. Vajon a folytatásban ki tudták javítani a hibákat?


 

Örültem, mint majom a farkának, mikor kaptam bétakulcsot a demóhoz, hisz a Kane and Lynch 2-t vártam idén a legjobban. Igaz, hogy az előző rész nem szerepelt valami jól, attól nekem még nagy kedvencem lett. Remegő kézzel és izzadó tenyérrel indítottam el a demót, majd mikor betöltötte a játékot a hajamat tépkedtem mérgembe: Mi ez???

Lynch Sanghaj-ban kezdett új életet, szerelme is van már. Békésen éldegélnek, egészen addig, míg Kane meg nem látogatja őket. Kane ugyanis menekül, s régi barátjánál talál menedéket. A pihenés előtt Lynch-nek el kell intéznie egy beszélgetést. A dolgok nem sikerülnek fényesre. A férfi élőpajzsnak használt egy hölgyet, Kane meg véletlenül golyót repít a tüdejébe. Később elárulják nekik, hogy a lány a nagy bandavezér lánya volt, úgyhogy kezdhetnek menekülni, hisz egész Sanghaj a vérüket akarja! „Jó hogy itt vagy, k*rvára örülök neked Kane!”

Ezúttal az őrült Lynch-et irányítjuk majd, aki az első rész óta már nem látja a civileket rendőrnek. Az előző részben tök poén volt, mikor egy haverunkkal játszottuk cooperatív módban, s te a civileket normális embernek láttad, míg a haverod rendőrnek. Ez jópofa volt. Ebben a részben semmi ilyesmi nem lesz, sőt, még a hatalmas Sanghajban is alig találkozunk pár civillel. Sajna az előző részben csak osztott képernyős co-op volt, itt azonban már neten is játszhatjuk a történetet ismerőssel-ismeretlennel.

 

Miért is fogtam a fejemet már a demónál? Egyrészt azért, mert a játék csúnya! Jó, az előző sem volt szebb, de azért javíthattak volna ezen...de csak ha a grafikával lenne gond, akkor azt még elnézném neki, elvégre egy olyan játékkal van dolgunk (legalábbis én azt hittem), aminek a története, a hangulata elvinné a hátán, ahogy az első rész tette. Itt a történet csak annyi, hogy menekülnek, semmi fordulat, izgalom nincs benne. A Dead Men-ben a bankrablós pálya, a diszkós, a szintén Sanghajban játszódó felhőkarcolós pályái felejthetetlenek voltak! Ez meg....jó, ha egy jelenetet élvezettel játszunk végig. A pályák kidolgozása is elég szegényesre sikerült: legtöbbször szűk folyosókat kell bejárni, néha-néha a szabadban harcolunk.
 

Kicsit fejlesztették a fedezzék rendszert. Az első részben teljesen használhatatlan volt. Itt egy gombnyomásra falnak verjük hátunkat, majd behúzott nyakkal várni, míg az ellenfelünk újratölt. Ne számíts semmiféle Gears of War-ra, nem fog neked odacsúszkálni a fedezékhez sem Kane, sem Lynch, ahogy az ellenség sem. Még mindig jobb, mint volt. Az ellenségek bátran használják a falakat, de ettől még nem valami okosak. Kane is elég ostoba lett, volt olyan, hogy csak állt, lőtték hárman, ő meg észre se vette. A rendőrök is érdekesen viselkednek: háttal állt mindenki, gondoltam odamegyek már az egyikhez, meglepem őt. Jó három méterre volt tőlem, mikor csak úgy megfordult és agyonlőtt, pedig direkt kussba mentem! Ez is egy újdonság, hogy túszként befoghatjuk az ellent, de semmi értelme, hisz mindenki leszarja a társát, dögöljön csak meg, kit érdekel!? Az még semmi, hogy gyakorlatilag teljesen felesleges, ha már úgyse véd minket a teste, de hogy elkapni is alig lehet őket...ha közel mész hozzájuk, akkor azonnal meghalsz még akkor is, ha nem lőnek! Kapsz egy golyót az arcodba és te ott maradsz a földön. Azt se értem, miért vették ki az előző részből az újraélesztést. A K&L 1-ben még meghalni is élvezetes volt, ilyenkor Kane ott feküdt a földön arra várva, hogy Lynch vagy valaki adjon be neki egy adag adrenalint, közben nagyon szép zene szólt, ahogy visszagondol lányára. Itt már csak co-operatívban segíthetnek rajtunk, a gép nem igaz, hogy nem tud odajönni és felkaparni a betonról! Szintén csiszoltak a célzáson is. Mára már eléggé elterjedt a Resident Evil -féle „nyomok egy gombot a célzáshoz, ilyenkor a kamera a vállam fölött mutatja az eseményeket” dolog. A célzás mellé kaptunk még találatjelzőt is. Bármely testrészbe fúródó golyónkat kis x-el jelöli. Értelme nincs, de ez van.
 

Hangok terén a játék viszonylag jól teljesít. A szinkronhangok egész jók lettek, a fegyvereké is, de amit abszolút nem értek: miért nincs egy rohadt zene se a játékban? Hova lett a „mester”, Jesper Kyd? Minden Hitman-ben és még a K&L-ben is zseniális zenéket komponált, itt viszont nem hogy ő, de olyan, hogy zene max csak a rádióban szól! Egy-egy nagyobb akciónál sem szól semmi a fegyverek durrogásánál meg a „f*ckolásokon” kívül! Szépen nézünk ki!

 

 

Grafikailag mint mondtam a játék nemhogy szép, kifejezetten ronda! A hajak nevetségesek, a civilek szinte egyformák ahogy a zsaruk is. Ez még a Star Wars Klónok háborújába jó is lenne, itt azonban már nem annyira! Vagy a kínaiak tényleg ennyire egyformák? A kamerára fröccsenő vér, vízcsepp hatalmas kör forma, semmi kis folyás vagy valami. Nem, sima kör és kész! A környezetünkben minden golyóálló, semmit sem szedhetünk szét, csak a fafalat, vagy a virágvázából a virágot. Helyenként Lynch magához vehet kisebb gázpalackokat, poroltót, majd a nagy tömegbe dobva kilőheti azt ezzel nagy robbanást okozva. De a fizika is eléggé fura. A palack úgy pattog, mintha gumilabda lenne. Az emberek mozgása is eléggé érdekes, a megszokottnál gyorsabban mozognak...De hogy mondjak már valami jót is: a játék nem a mostani HD-s képekre koncentrál, sőt, mondhatni tojik rá. Olyan, mintha egy régi VHS felvételt néznénk. A kamera szemcsés, rángatja is a kameraman rendesen, szóval ez tényleg egész jó! Ahogy a cenzúrák is, ezek is jópofák. Ki vannak kockázva a csöcsök-pöcsök és a feljövések. „Sajnos” ezt nem lehet kikapcsolni, s habár elég idegesítőnek tűnhet, egyáltalán nem az.

 

Eddig csak lehúztam a játékot (és még fogom is!). A legrosszabb az egészben, hogy a történet módja alig több 3 óránál! Nem tudom, hogy gondolták ez, de milyen szégyen már, hogy az ember megveszi a játékot jó drágán, jelen esetben 13 ezer forintért és három órás történettel szúrják ki a szemünket? És még az a három óra is bőven felejtős? Mert úgy igazából semmi sem motivál az újrajátszásra, mint írtam a csőpályák vannak, mindig ugyan azt kell csinálnod (menj be a szobába, ölj meg négy embert, majd menj ki az udvarra, ott is ölj meg vagy húsz gonoszt, innen megint egy szoba, stb), talán haveroddal nekiugrasz még egyszer a történetnek, de egyedül biztos nem! Úgy meg pláne nem, hogy az első részt szeretted.

A multiplayer módját csak dicsérni lehet. Az egyik játékmód a Fragile Alliance, melyben a rablóknak a feladatuk minél több pénzt zsebre tenni, majd a pálya másik végén lévő furgonhoz érve meglépni a zsákmánnyal. Igen ám, de minél több pénzed van, annál jobban kell ügyelned a társaidra, hisz bármikor bárki ellened fordulhat, hogy megszerezze azt az összeget, ami nálad van! Senkiben sem szabad megbízni! Ha meghaltál sincs minden veszve, hisz rendőrként éledsz újra, így megbosszulhatod a volt kollégán, hogy az életedre tört!

A másik a Cops & Robbers. A szokásos Team Deathmatch. Tizenkét játékos egy-egy csapatban harcol egymás ellen.

A harmadik az Undercover Cop. A csapatodban valaki rendőr. Nem tudni ki az. A tégla feladata elpusztítani a rablókat. Jópofa!

Az utolsó az Arcade mód, amit akár a géppel is tolhatjuk. Nagyából ugyan azt tudja, mint a Fragile Alliance. Kilenc pálya közül választhatunk, amik nagyon kicsik. Elsőre még rendesen élvezetesek a pályák...elsőre. Mert egy forduló összesen hat perces, de mi akár két perc alatt végezhetünk velük. Mint minden játékmódban, itt pénzt kell szerezni. A megtartott zsozsóból fegyvereket tudunk vásárolni. Négy -féle fegyvertípus van: pisztoly, shotgun, submachine gun, assault rifle. Pisztolyokból összesen tizenegy fajta van, shotgunokból hat, submachine gunból tizenegy és assault rifleből pedig nyolc -féle fegyver található, szóval lesz mire költeni.

 

A Kane & Lynch 2: Dog Days nem jó játék! Az előző részhez képest semmi. A történet nem egy nagy szám, a pályák lehetnének nagyobbak és változatosabbak és ami a legfontosabb: bőven lehetne hosszabb! Amennyire vártam a játékot, akkora csalódás lett! Reméltem, hogy jobb, vagy legalább lesz olyan jó, mint a Dead Men. Mindenben rosszabb, talán csak a multi az, ami emlékezetes lehet. De pár körért megvenni a játékot nem éri meg. Jobban jársz, ha letöltöd a demóját! A pont talán kissé soknak tűnhet a sok szidás után, de hidd el ennyit ér, se többet, se kevesebbet. Szégyelld magad IO Interactive! Remélem a Hitman következő részét nem szúrják el...

 

Ami jó:

+ ötletes multiplayer

+ jó hangok

+ VHS megjelenítés

 

Ami nem:

- ronda

- három óra történetmód???

- semmi zene

 

6/10

Invader

 

Kiadó: Square Enix Europe

Fejlesztő: IO Interactiv

Platform: PC, PS3, X360

Megjelenés: 2010. augusztus 17.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://power-on.blog.hu/api/trackback/id/tr762226819

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SOAP 2010.08.17. 15:28:13

Szép teszt , öröm volt olvasni, mellesleg egyet értek veled , ez a játék borzalmas, nem tudom mit csinált a IO de már foglalkozhatna a Hitman 5. részével. :)

[SPARK] 2010.08.17. 16:04:54

Nekem tetszett a game én adtam volna neki egy 7/10-et

Voodoo. · http://voodoo.blog.hu/ 2010.08.17. 17:00:40

Hú, pedig én nagyon vártam. Sebaj, azért kipróbálom. A teszt pedig nagyon jó lett :)

Rowlend · http://rowlend.blog.hu 2010.08.17. 19:59:20

Shanghaj... Tudok hozzá gratulálni :D

Szlavi · http://power-on.blog.hu/ 2010.08.17. 20:21:29

@Rowlend: Gondolom egybecsúszott a magyar-angol leírás xD Javítottam helyette is.

Szlavi · http://power-on.blog.hu/ 2010.08.17. 20:22:34

Egyébként teljesen egyet értek Invaderrel, ez a játék pocsék. Talán csak a co-op és a multi a játszható benne.

Szlavi · http://power-on.blog.hu/ 2010.08.18. 08:25:27

@Rowlend: Ez egy magyar oldal, magyarul írjuk le a városok nevét. A gulyáslevest sem goolash-soup nak írjuk...

Amúgy a többi oldal dícséri a játékot, de szerintem alaptalanul. Szerintem is gyenge volt.

Rowlend · http://rowlend.blog.hu 2010.08.18. 08:27:52

@Szlavi: Mivel a Gulyásleves Magyar étel...Egyébként Magyarul is Shanghainak kell írni

Szlavi · http://power-on.blog.hu/ 2010.08.18. 08:57:29

@Rowlend: hu.wikipedia.org/wiki/Sanghaj
És légyszíves legközelebb a tesztet értékeld, mert az, hogy a város nevének a leírásába kötsz bele már harmadjára, az kezd poénossá válni..

HunFailure 2010.08.19. 22:48:09

@Rowlend: amit meg te akartál írni, az helyesen "gulyásleves", illetve "magyarul". Semmi nagybetű.
És ha nem tévedek, akkor a Shanghai szó végén ki nem ejtett magánhangzó van, következésképp toldalékos alakja kötőjellel írandó: "Shanghai-nak".
Nyelvtannáci csak az legyen, aki maga sem vét hibát. Superhero-e vagy? :)

Szlavi · http://power-on.blog.hu/ 2010.08.20. 07:51:01

@HunFailure: 1-0 oda, ez tetszett.
Ettől függetlenül a nyelvtan témát zárjuk le pls:D

Deyan-17 2010.09.20. 20:37:41

Szerintem egy tettszősen kinéző játék, és hangulatos részei is szép számmal vannak. PL amikor segg meztelenül kell menekülni, vagy az autópályás jelenet is jó volt. Aztán igaz, hogy monotonná kezd válni, de szerintem kis pihenésekkel ez simán elkerülhető. Nekem maradadót nyújtott ez a játék. De a teszt remek lett.
süti beállítások módosítása