"Game Over"

2010.11.13. 10:41

Cím: Fűrész 3D / Saw 3D
Megjelenés: 2010. október 28. (Magyarország)
Műfaj: Horror

Egyik filmet sem vártam még úgy, mint a Fűrész 7. részét, s bár elvileg ez az utolsó epizódja a nagyon sikeres frenchise-nak, azért le merem fogadni, hogy lesz ennek is egy folytatása!
Sokak szerint már a második résznél abba kellett volna hagyni, onnantól csak süllyedt lefele. Nos, én az összeset ímádom, kivéve a 6. részt. Legnagyobb bajom a fantáziátlan és ótvar játékokkal volt, de annyira, hogy nemcsak Fűrésznek, de még horrornak is gyenge! Éppen ezért nagyon féltem ami a 7. részt illeti: vajon jobb lesz e, mint az előző? Mennyire fogják erőltetni a 3D-t? Hál' istennek nyugodt szívvel jöttem ki a moziból.
 

A történet természetesen ott kezdődik, ahol a hatodik rész abbahagyta: Jill (John, azaz Jigsaw felesége) Hoffman fejére rakta a fordított medvecsapdát, semmi esélyt nem adott a kiszabadulására, de az egykori nyomozó okosan leszedte magáról, igaz a fél álkapcsa bánta. Jill tehát menekül, közben egy újabb játék veszi kezdetét. Bobby Dagen a S.U.R.V.I.V.E- azaz T.Ú.L.É.L.N.I- könyvével nagy hírnevet szerzett. A könyv Jigsaw játékainak túlélési módját mutatja be. Többet nem is szeretnék lelőni, mivel a sztorit szinte lehetetlen elmesélni spoilerek nélkül.

Sok régi ismerős köszön majd vissza, gyakorlatilag az összes, akik sikeresen teljesítették a feladatokat. S ha már ismerős: valakinek mond valamit Chester Bennington (a filmben Evannak hívják) neve? Nekem is egyik ismerősöm hívta fel a figyelmemet rá. Na mindegy egy kis ez csak egy kis érdekesség volt.
Lássuk csak a játékokat. Először is a legnagyobb bajom: túl kevés időt adnak Bobby-nak! Fél perce van, hogy a még elő emberből kiszedjen egy kulcsot lehetőleg úgy, hogy az illető maradjon magánál, erre pedig legfejlebb másfél perc szügséges! A legidiótább dolog az egészben, hogy a filmben bár 30 másodperce van, a valóságban már több mint két perce ott szenvednek egymással. Játékok közül vannak egészen "ötletesek" ami egy jó pont, viszont akadnak teljesen nagy baromságok is. Olyanok, aminek semmi köze a Fűrészhez. Egyes feladatok annyira durvák, hogy bizony azért a hányózacsit hiányoltam, pedig már rengeteg belezős horrort láttam. De hát a Fűrészekben mindig is jól meg voltak ezek csinálva. "Sajnos" -kinek jó, kinek nem- ilyen gyomorforgató jelenetből kevés van. Bobby (Sean Patrick Flanery) nem egy jó színész. Legalábbis nagyon gyengén szerepelt. Nem tudta beleélni magát a szerepébe! Nem látszik az arcán a fájdalom, nem hiszem, hogy valaki izgulna miatta az egész film alatt. Tobin Bellt (Jigsaw) már a harmadik rész végén rendesen elintézték, de mindig vissza tudták hozni őt az élők sorába. Kár, hogy alig szerepel pár percet ebben a részben.

Borsesz:

Nem is emlékszem már, mennyi ideje vártam ezt a filmet. De a napok folyamán végre ezt is megtudtam nézni! Invader figyelmeztetett, hogy az első résznél ez sem jobb, de simán felülmúlja a hatodikat. Én is így látom. Még azt is megkockáztatom, hogy az első rész után, ez az eddigi legjobb Fűrész film. Amióta láttam az első részét, azóta ez a kedvenc horrorom. De ne gondoljátok, hogy az emberek darálása érdekel. Sokkal inkább leköt ez a fantasztikus történet, és hogy láttam az utolsó részt, egyszerűen lepetéztem a székemben, a film végére. Ajánlom mindenkinek ezt a nagyszerű alkotást. Zseniális...

A hangok teljesen jók. Minden tökéletes passzol az adott szituációhoz. Kifejezetten tetszettek a feladatok közbeni hangok. Ahogy recsegnek-ropognak a csontok, ahogy feszül a kötél, mert beleakadnak egyes helyekre, tehát a hangok is sokat segítenek azon, hogy még jobban beleéld magad, mintha te is ott lennél! Ezzel semmi probléma nem volt!

Na de hogy a 3D-ről is említsek pár szót: mint ahogy az elején említettem nagyon féltem tőle, mivel ez az első Fűrész, ami 3D-ben jelent meg. Szó se róla, nem attól paráztam, hogy most eltalál egy felém dobott balta vagy akármi. A félelmet az erőltetésre kell érteni! Az volt bennem, hogy most minden percben a pofádba repülnek a fejek-belek és egyéb emberi testrész, ezzel teljesen megölve a hangulatot. A 3D nagyon látványos pár helyen, de -ismét kinek jó, kinek nem- nem igazán használták a készítők ezt a funkciót. Nagyon örültem ennek, tényleg ritka az olyan, mikor pár kis agydarabka repül feléd.

Nem egy rossz film, de nem is a legjobb a Fűrészek közül. Sok hibája van, amiket talán csak a rajongók fognak észrevenni. Mindenkinek ajánlom, de azért jobb, ha mind a hat részt megnézed, mégse kukán ülj be a hetedikre. Ha bármi kérdésetek van ami Fűrésszel kapcsolatos, tedd fel, válaszolni fogok mindenre.

 

 

Ami jó: Ami nem:
Nem erőltették a 3D-t Az új szereplők nem élik bele magukat
Ötletes játékok Az a bizonyos tárgy, aminek semmi keresnivalója a Fűrész filmekben
Tökéletes hangok

 

 7/10

Invader

A bejegyzés trackback címe:

https://power-on.blog.hu/api/trackback/id/tr202434236

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Brill01 (törölt) 2010.11.14. 11:32:25

Megláttam az első képet, kinagyítottam és mondom: 'Ez nem Chester a Linkin Park-ból?' Olvasom tovább: Chester Bennington. Na jólvan, röhögtem egyet. :D

Én nem vagyok úgy oda a Fűrészért, csak az első két részt láttam (onnantól már nem érdekelt). Folyamatosan hallottam, hogy a többi részét így cseszték el, úgy cseszték el, de ez az (állítólagos) utolsó rész jobban sikerült. <--- Mint ahogy a kritikádból(?) is kiderül, ami szvsz kicsit rövid lett, DE jó. :)
süti beállítások módosítása