Gurul. ugrik. esik. törik.

2010.07.08. 18:25

Skate 3 teszt.
Végre elért minket a nyár, a borús eget felváltja a verőfény. A nyári szünet a nyakunkon van, itt az ideje, hogy eldöntsük, mit fogunk kezdeni szabadidőnkkel. Talán nem is olyan nehéz ez a döntés. Csak végig kell néznünk Port Carverton színes utcáin, a beton-félcsövek csillognak a napsütésben, a korlátok szinte kérik, hogy végigcsússzunk rajtuk. Deszkára fel!

Az Electronic Arts sikersorozata, ami nagyban rávert a rivális Tony Hawk játékokra visszatért. A Skate folytatódik és jobb, mint valaha. Az EA Black Box stúdió tagjai el kezdtek nagyban gondolkodni, úgy tűnik, hogy a céljuk nem csak egyszerű szimulátort csinálni, megpróbáltak létrehozni valamit, ami szórakozást jelent kezdőknek, profiknak, kicsiknek és nagyoknak, és céljuk volt egy közösséget kovácsolni ezzel. Sikerült. Lássuk, hogyan.


Érdekesség: A játékban vendégszerepet vállalt néhány Hollywoodi színész és felsorakozik megannyi deszkás legenda is. Akik kicsit is jártasak a témában, azoknak ismerősen csenghet Joey Brezinsky, Andrew Reynolds, Lizard King, Rob Dyrdek és Christopher „Big Black” Boykin neve.


A történet, már ha lehet ezt annak nevezni egyszerű, de egy gördeszkás játéktól szerintem nem is kell ezen a téren csodákra számítani. Miután elkészítettük karakterünket egy nagyon részletes szerkesztőben, egyből elindulhatunk meghódítani az utcát… vagy választhatjuk a tutorialt, amit ajánlok mindenki figyelmébe, mert az irányítás szokatlan lehet. A tutorialban Coach Frank, egy nagyon szórakoztató figura (Akit nem mellesleg Jason Lee alakít, akit többek közt „A nevem Earl” című sorozatból ismerhetünk, ő játssza Earlt.) segít elsajátítani az alapokat. Ezután kigördülünk az utcára és a célunk nem kevesebb, mint a legmenőbb gördeszkássá válni. Ezt pedig csak úgy érhetjük el, ha ismernek minket, így fotókat, videókat kell készítenünk és a nevünkkel fémjelezett gördeszkákból minél többet el kell adnunk.


A feladat nehéz, de nem kell egyedül próbálkoznunk. A játék folyamán csapattagokat vehetünk fel, akik segítenek a versenyekben és mellettünk vannak azoknál a feladatoknál, ahol elkél a segítő kéz. Ha pedig tényleg szükség van egy biztos társra, akkor akár online be is hívhatjuk barátainkat a játékba magunk mellé, de erről majd később. A játék sandbox jellegének köszönhetően szabadon futkározhatunk, vagy ez esetben gurulhatunk a városban, azt a küldetést vállaljuk el, amelyik megtetszik. De milyen fajta kihívásokat kell legyűrnünk? Vessünk erre is egy pillantást.


A Deathrace, a személyes kedvencem. Egyszerű játékmód, sima verseny, ám a pályák nyaktörőek, így komoly kihívást jelenthetnek. Csapatosan is játszható mód. A Hall of Meat challengek betegek. A cél vagy minél nagyobbat esni, vagy összetörni annyi csontunkat, amennyit csak tudunk. A filmes és fotós játékmódoknál a cél egy bizonyos helyen valami látványosat összehozni és lefotózni, vagy kamerára venni magunkat. Így kikerülhetünk magazinok címlapjaira, plakátokra, stb ezzel komolyan megnövelve a deszka eladásainkat. A kész fotókat és videókat feltölthetjük az internetre, így barátaink láthatják, hogy milyen állatit ugrottunk és mi is megnézhetjük barátaink megörökített pillanatait. A többi játékmódban vagy egy rivális deszkást kell túlszárnyalnunk, vagy egy versenyen kell a legtöbb pontot elérnünk. A legjobb ezekben mégis az, hogy barátainkkal együtt is megtehetjük mindezt. Nincs is annál jobb, mint amikor 2 pajtival lealázzunk az ellenséges csapatot egy őrült Deathrace-ben.


Vessünk egy pillantást a környezetre. Port Carverton gyönyörű hely. Hatalmas területet járatunk be, ami három nagy részre van osztva. Városi rész, egyetemi körzet és építkezési negyed. A városban a korlátok és a széles utcák, az egyetemen a hatalmas lépcsők és medencék, az építkezésen pedig a hajmeresztő ugratók és rámpák dominálnak. A környezetünk színes, az emberek változatosak, jönnek-mennek, teszik a dolgukat, a tereptárgyak pedig adják magukat a látványos trükkökhöz. Más deszkásokkal is találkozhatunk, így nem érezzük egyedül magunkat. Ez a város más, mint amit a Skate2-ben láthattunk. Itt a magunk fajtára nem, mint bűnözőre tekintenek, nem üldöznek el a rendőrök. Az város és lakói az amerikai gördeszkás ideált testesítik meg. Alkalomadtán a járókelők még meg is tapsolnak egy szebb trükköt, de ha fellökjük őket, akkor akár verésre is számíthatunk.


Az irányítás követi az eddig megszokottat. Ez elsőre nagyon bizarrnak tűnhet, de ha beleszokunk, semmi sem állhat közénk és egy szép backflip közé. A bal analóggal megyünk, a jobb oldalival pedig ugrálunk, és a gördeszkát pörgetjük. A ravaszokkal a deszkánkat foghatjuk meg, a többi gomb pedig az összetettebb kombókhoz szükséges. Hogy bonyolult-e az irányítás? Igen, az, ezért adni kell időt a játéknak és magunknak, hogy belejöjjünk, de az egész csak gyakorlás kérdése. Ami gördeszkás játékoknál elég szokatlan, az az, hogy van nehézségi fokozat. Választhatunk könnyű, normál és nehéz fokozat között. Hogy mit jelent ez? Az ellenfelek lassabbak, a versenyeken kevesebb pontot szereznek, esetleg butábbak? Nem, de akkor mégis mi a fenét szolgál a nehézség? Keményebb fokozaton nehezebben gyorsulunk fel a kellő sebességre, ha nem pont menetirányban landolunk, akkor könnyen felbukunk és a korlátokon is nehezebb az egyensúlyozás, kevésbé „mágneses” a deszka csúszása.


A Tony Hawk játékok mintájára a Skate 3-ban is építhetünk parkot. Létrehozhatjuk saját deszkás-paradicsomunkat, amelyet teljesen személyre szabhatunk. A felhasználható tárgyak listája hatalmas, ez a játék folyamán bővül, és a megjelenő DLC-kkel ez még biztosan tovább fog gyarapodni. A már kész parkunkat feltölthetjük az internetre és megoszthatjuk a közösséggel. Mások remekműveit letölthetjük és kipróbálhatjuk a többiek megálmodott pályáit.


A hangokkal semmi problémám nem volt, a környezet és a deszka zajai megfelelők, a szinkronhangok is teljesen rendben vannak. A zenék terén remekel a játék, az EA-s srácoknak sikerült egészen ütős tracklist-et összedobniuk. Megtalálható itt a pop-punktól a metálon át a rap-ig minden féle zene, ami közel áll a göris stílushoz. A játékban feltűnő hírességek és deszkás legendák hangjai is mind eredetiek.

A Skate 3 egyértelműen az eddig elkészült legjobb gördeszka szimulátor. Az EA ismét bebizonyította, hogy ért a sportjátékokhoz. A játék kötelező a sport fanatikusainak, de azok is meglelik örömüket benne, akiket hidegen hagy a gördeszkázás, ha mást nem pár csontot érdemes összetörni. Összesítésben a játékra 8 pontot adnék.

8.0/10

Ami jó:Ami nem:
Hatalmas terület, hangulatos környezetSkate irányítás (rossz ez valójában?)
Fejlett online multiplayerNéha nagyon esetlenül viselkedik a karakter
ParképítésHosszú távon monoton tud lenni.

Trailer:

A bejegyzés trackback címe:

https://power-on.blog.hu/api/trackback/id/tr912139057

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása